En sida av Bollnäs pedagoger

Fr.o.m. 12/8 och till 12/2 ( en gång, sen får vi se..) ska jag vara tjänstledig från mitt jobb på Gymnasiesärskolan som kommunikationspedagog för att testa en ny pedagogisk utmaning..
Jag ska jobba som ” kompanjonlärare ” åt en elev i årsk 4 i grundskolan. Eleven har grava rh, utan verbalt tal. Använder ögonpekning, ljud, gester/mimik, komm.pärm med PCS bilder och delvis BLISS. Använder även IPad i olika situationer ( Pratkort, Widgit Go mm..) Sidorna i pärmen är uppdelad i rutor, man får scanna av och låta eleven svara med JA eller NEJ för att veta vad hon vill prata om – pekprata..
Eleven har också en mer ” praktiskt assistent” som finns runt henne, två klasslärare.

20130804-100800.jpg
Jag kommer att fortsätta denna blogg trots mitt byte av arbete. Kommer att behöva min/mina iPad, appar och idéer av anpassningar till denna elev inom flera olika ämnen, men också som ett viktigt hjälpmedel för kommunikation.. Kanske får de andra lärarna och eleverna att bli intresserade av denna ”multifunktionella pryl” också !? 😄😄

Kommentera

