En sida av Bollnäs pedagoger

Det finns åtta punkter som behöver vara uppfyllda för att en elevs skoldag skall fungera.
För elever med Autism och / eller ADHD/ADD är det än viktigare ..

Den tydlighet man behöver använda i sin undervisning av elever med NPF- svårigheter – mår alla elever bra av att få ta del av!!

Dessa krav bör vara uppfyllda om skoldagen ska fungera:
1 VAR ska jag vara?
2 Med VEM ska jag vara?
3 VILKA böcker/saker ska jag ha?
4 VAD ska jag göra?
5 VARFÖR ska jag göra det?
6 HUR länge?
7 VAD krävs för att uppnå målen?
8 VAD ska hända sedan?

Vi kan försöka jobba efter de åtta punkterna, varje dag.
Även om vi inte alltid lyckas, är nog chansen att lyckas lite större, om man försöker följa dem!!

20121205-220454.jpg

Kommentera

