En sida av Bollnäs pedagoger

Ett försök att synliggöra kopplingar mellan LGR11 , litteratur, idéer till arbetssätt och stöd i appar har ” Write To Read med IPads ” försökt göra..

Övergripande kopplingar till projektet från Lgr11 kap 1 och 2 samt syftet i ämnena svenska och svenska som andraspråk..

Där står bl.a.; eleverna ska genom undervisningen ges möjlighet att utveckla språket för att TÄNKA, KOMMUNICERA och LÄRA.
Undervisningen ska stimulera elevernas intresse för att LÄSA och SKRIVA.
Genom undervisningen ska eleverna ges möjlighet att UTVECKLA KUNSKAPER om hur man formulerar EGNA ÅSIKTER och TANKAR i olika slags texter och genom skilda medier.
Undervisningen ska även syfta till att eleverna utvecklar förmåga att SKAPA och BEARBETA texter, enskilt och tillsammans med andra….

Intressant läsning; writetoreadmedipads.wordpress.com/appar/

Centralt innehåll & kommentarsmaterial ( SV & SVA)…
Förmågor som eleverna tränar…
Arbetssätt…
Stöd…
Litteraturkopplingar….

Förmågor som eleverna tränar….

20121021-170957.jpg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: