En sida av Bollnäs pedagoger

Alla kan…

Jag lovar, ALLA kan!

Har man en kamera med ett minneskort, en vit ” grej” ( camera connection kit) och en iPad så kan ALLA, jag lovar, så kan ALLA ladda in foton i iPaden..

Ge några elever en kamera och låt dem gå på upptäcktsfärd . Låt de ladda in bilderna i iPaden. Sedan har ni en hel del att prata om… Enkelt och Roligt! Men är det någon som är förvånad om eleverna kan själv? Nä det tror jag inte ..

Hur vet man då att det är enkelt. Jo, de vuxna kan! ( hoppas jag..) då är det enkelt..
Visa eleverna var i kameran minneskortet sitter så kan ALLA. Det törs jag nog lova..
Ta ut minneskortet, stoppa in det i den vita ” grejen” ( sök på: Apple iPad Camera Connection Kit) så kommer bilderna upp på iPaden. Tryck på ” importera” och wow, bilderna finns i iPaden. Var? Jo, tryck på blomman så finns de där.. Och vilken bildkvalitet sedan…

20120713-201340.jpg

20120713-201350.jpg

20120713-201356.jpg

20120713-201410.jpg

Kommentera

